Tel.: +48 519 153 308

Implantologia

Braki w uzębieniu dla współczesnej stomatologii to problem z którym możemy sobie z powodzeniem poradzić aby pacjent znów mógł cieszyć się naturalnym, wyglądem zębów oraz co ważne funkcjonalnością.

Co to jest implant zębowy ?

Najprościej mówiąc implanty zębowe to bardzo trwałe sztuczne zamienniki korzenia zęba, który daje podstawę do tworzenia na nim pracy protetycznej. Do ich zadań należy odtworzenie naturalnej funkcji korzenia zęba, którego brakuje w jamie ustnej pacjenta. Prace protetyczne oparte na implantach zębowych odznaczają się niezwykłą naturalnością.

Wszczepienie implantu zębowego w odpowiednio niedługim czasie od utraty zęba naturalnego pozwala na postępujące zatrzymanie kości oraz zachowanie identycznego z naturalnymi warunkami anatomicznymi twarzoczaszki . Dzięki implantom możemy odbudować pojedyncze zęby bądź kilka, jak również dzięki nim można wykonać pracę protetyczne osadzone na implancie oraz na zębach sąsiadujących.
Każdy pacjent to dla Nas sprawa jak najbardziej indywidualna, która wymaga konsultacji, na która zawsze zapraszamy. Szczera rozmowa z pacjentem przed podjęciem współpracy to dla Nas sprawa priorytetowa.

Implanty zębów to ściślej mówiąc śruby z tytanu, przypominające walec które są wszczepiane w kość żuchwy bądź szczęki, w celu zastąpienia utraconych korzeni zębów. Po wszczepieniu implantu w następnej kolejności w fizjologicznym procesie gojenia dochodzi do trwałego połączenia się implantu z otaczającą go kością(osteointegracja), co skutkuje zamierzoną jego stabilnością. I jest to właśnie odpowiednie podłoże dla wykonanie w późniejszym etapie pracy protetycznej.

Jak przebiega zabieg wszczepienia implantów ?

Pierwszy etap to dokładna konsultacja z lekarzem, kolejno wykonywane są zdjęcia RTG pantomograficznego, w celu oceny stanu żuchwy i szczęki. Wymagana jest tomografia komputerowa CBCT, czasem badania krwi, konkretnych parametrów, które mogą mieć wpływ na przebieg zabiegu czy też proces gojenia i stabilność implantu w kości. Niestety po tak szczegółowej konsultacji nie każdy pacjent będzie mógł być zakwalifikowany do zabiegu. Dlatego tak ważna jest szczegółowa konsultacja oraz ocena lekarza. Jeśli pacjent zostanie zakwalifikowany do zabiegu w przypadku najbardziej popularnego – kilkuetapowego leczenia kolejnym etapem jest wkręcenie (wszczepienie) implantu w kość w zaplanowane, pożądane miejsce. Jeżeli zabieg zakończy się pomyślnie, kolejny etap spodziewany jest w ciągu od 3 do 6 miesięcy i jest to wkręcanie do implantu śruby gojącej, która umożliwia regeneracje błony śluzowej w tej okolicy. Po około 2 tygodniach kiedy nastąpi zagojenie się tkanek ostatni już etap to założenie na implancie właściwej pracy protetycznej z pobranych wcześniej wycisków.

Czy implanty zębowe są bezpieczne dla pacjenta ?

Tak, implanty są bezpieczne dla pacjenta. Oczywiście istnieje ryzyko o którym informujemy pacjenta, że implant może nie przyjąć się czyli nie zrosnąć z kością i trzeba go będzie usunąć, ale jest to sytuacja bardzo rzadka i nie wiąże się z poważniejszymi skutkami ubocznymi dla pacjenta. Aby jednak zabieg skończył się pomyślnie sam pacjent również musi się stosować do zasad, o których poinformuję go lekarz.

Na jak długo wystarczają implanty zębowe ?

Przy odpowiedniej higienie pacjenta, oraz wizytach kontrolnych implanty z reguły powinny spełniać swoją funkcję do końca życia pacjenta.
Przeciwwskazania do zastosowania implantów zębowych
• Zbyt młody organizm w fazie wzrostu kości ( około poniżej 17 roku życia)
• Osteoporoza o dużym stopniu zaawansowania
• Ciąża
• Choroby związane z krzepliwością krwi
• Nieunormowana cukrzyca
• Padaczka
• Nowotwory
• AIDS
• Narkomania
• Choroba alkoholowa
• Zły stan higieny jamy ustnej
• Alergie na stosowane materiały (alergia na tytan)
• Stany zapalne w miejscu wszczepienia implantu
• Za mała przestrzeń w zębodole do umieszczenia implantu lub pomiędzy zębami do umieszczenia pracy protetycznej

Mogą się pojawić też inne przeciwwskazania, które lekarz uzna jako dyskwalifikację do zabiegu w związku z przeprowadzonym wywiadem z pacjentem.